Rate this post

پودر کاکائو یکی از محصولاتی است که از دانه‌های کاکائو به دست می‌آید. پس از استخراج روغن از دانه‌های کاکائو باقی‌مانده آن خشک و آسیاب شده و به‌عنوان پودر کاکائو مورداستفاده کارخانه‌ها و تولیدی‌های شیرینی و شکلات‌سازی قرار می‌گیرد. پودرهای کاکائو در بازار ایران بیشتر وارداتی هستند.

 

مارک و برندهای این پودرها باهم متفاوت است و از کیفیت و قیمت مختلفی برخوردارند. این محصول بیشتر توسط کشورهای هلند، برزیل و اسپانیا تولید و صادر می‌شود. پودرهای کاکائو دارای دو نوع پودر کاکائو طبیعی و پودر کاکائو قلیایی هستند که در ادامه بیشتر با مشخصات و تفاوت‌های این دو پودر آشنا خواهید شد.

Ph پودر کاکائو ارجینال برای صنایع غذایی

پودر کاکائو قلیایی

میزان ph پودر کاکائو یا همان اسیدی بودن آن با توجه به نوع پودر کاکائو متفاوت است. پودرهای کاکائو طبیعی که ماده افزودنی به آن‌ها اضافه نمی‌شود دارای ph 5 تا 6 هستند. به همین علت ماهیتی اسیدی دارند و از طعم ترشی برخوردارند. پودر کاکائو قلیایی ازلحاظ اسیدی خنثی است و به علت اضافه کردن برخی از افزودنی‌ها ph آن معمولاً 7 است. البته نوعی از پودرهای کاکائو قلیایی وجود دارند که تلخ‌تر بوده و رنگ تیره‌تری دارند ph این پودرها بر روی 8 تنظیم‌شده است.

ترکیبات پودر کاکائو قلیایی

ترکیبات پودر کاکائو

ترکیبات پودر کاکائو با توجه به نوع آن تا حدودی متفاوت است. این پودر دارای مواد مغذی فراوانی همچون کربوهیدرات، چربی، پروتئین، آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، منگنز و مقداری آب است. پودر کاکائو به علت دارا بودن این مواد معدنی برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

تفاوت پودر کاکائو قلیایی و طبیعی

تفاوت پودر کاکائو قلیایی و طبیعی

پودرهای کاکائو طبیعی به‌طور مستقیم از دانه‌های کاکائو تولید می‌شوند و هیچ مواد افزودنی به آن‌ها اضافه نمی‌شود. در مقابل پودر کاکائو قلیایی با مواد افزودنی همچون کربنات پتاسیم ترکیب‌شده تا میزان اسیدیته و ترشی کاکائو طبیعی از بین برود. پودرهای قلیایی حلالیت بهتری در آب دارند. به‌طورکلی تفاوت پودر کاکائو قلیایی و طبیعی در رنگ، طعم و رایحه می‌باشد. پودرهای قلیایی دارای رنگ تیره‌تری هستند. طعم و رایحه پودرهای طبیعی تندتر است و می‌توان با استفاده از این سه ویژگی پودرهای قلیایی را از طبیعی تشخیص داد. میزان قیمت پودرهای کاکائو قلیایی شده کمتر از پودرهای طبیعی است.

برای خرید عمده پودر کاکائو قلیایی می‌توانید با واحد فروش بازرگانی سورن در تماس باشید. سورن واردکننده و عرضه‌کننده انواع پودرهای کاکائو قلیایی شده است. تمامی پودرهای کاکائو این برند دارای تأییدیه سلامت هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند؛ بنابراین خرید مطمئن و آسانی را با سورن تجربه خواهید کرد.

پودر کاکائو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای