Rate this post

قهوه ها در بازارهای ایران و سایر بازارهای کشورهای دیگر دارای انواع بسیاری هستند که گاها خرید آن را حتی برای خریداران عمده قهوه نیز کمی مشکل می نمایند. لذا در این مطلب سعی داریم در این خصوص بیشتر صحبت نماییم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انواع قهوه از لحاظ پخت و به اصطلاح دم کردن شامل مدل های زیر است:

  • قهوه ترک
  • قهوه اسپرسو
  • قهوه فرانسه
  • قهوه های فوری

البته دسته بندی های فوق به صورت بسیار کلی می باشد و هر کدام از این دسته ها خود می توانند زیر مجموعه داشته باشند. به عنوان مثال قهوه های اسپرسو می توانند شامل اسپرسو لانگو ، ریستریتو ، لانگو ، دوپیو ، ماکیاتو و غیره باشند.

انواع قهوه

طرز تهبه و مصرف قهوه ترک

قهوه ترک به طور کلی بعد از آسیاب شدن و دم کردن در ظرف های قهوه جوش معمولی حاصل می شود. محصول به دست آمده شامل قهوه جوشانده شده با کمی کف و لرد ته ظرف است.

انواع قهوه

طرز تهبه و مصرف قهوه فرانسه

این قهوه از نطر ساخت با قهوه ترک تفاوت هایی دارد :

قهوه فرانسه بر خلاف قهوه ترک ، کمی درشت تر آسیاب می شود. سپس قهوه آسیاب شده در ظرف های مخصوص دم کردن قهوه فرانسه ، که به همرا فیلتر کاغذی یا سایر انواع فیلتر می باشد ، قرار می گیرد. قهوه به دست آمده فاقد لرد یا کف می باشد و به اصطلاح قهوه فرانسه مشهور است.

نکته جالب در خصوص انواع قهوه ترک و قهوه فرانسه در این است که در داین دو کشور کشت قهوه صورت نمی گیرد و در واقع قهوه فرانسه و ترک متعلق به این دو کشور نیست و فقط نام نوع طبخ آنها است.

انواع قهوه

طرز تهبه و مصرف انواع قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو به صورت نرم تر از قهوه فرانسه و زبرتر از قهوه ترک آسیاب می شود و در واقع آسیاب قهوه اسپرسو میان این دو قهوه است. این آسیاب از طریق دستگاه اسپرسو ساز با فشار بخار زیاد درست شده و عصاره قهوه در فنجان آماده مصرف می شود. عصاره قهوه اسپرسو از نظر حجمی کمتر از قهوه فرانسه و ترک است.

انواع قهوه

خرید انواع قهوه دانه فله

قهوه در حالتی که به شکل دانه است ، ماندگاری بیشتری از نظر خواص طعم مزه و بو دارد. لذا خریداران عمده قهوه همیشه ترجیح میدهند قهوه را به صورت دانه در کیسه های قهوه فله خرید و سپس رست نمایند. برای خرید انواع دانه قهوه فله  می توانید از طریق تماس با واحد فروش اقدام نمایید.