Rate this post

مایع شکلاتی برای روی کیک

مایع شکلاتی برای روی کیک یکی از خوشمزه ترین چاشنی های شیرین در کل دنیاست که بسیار پرطرفدار است. سس شکلات (سیروب شکلاتی) به عنوان مکمل برای انواع دسر، بستنی و کیک استفاده می شود.

مایع شکلاتی برای روی کیک

 (شکلات مایع) سس شکلاتی چیست؟

سس شکلاتی روی کیک با پودر کاکائو تهیه می شود و کمی با گاناش شکلاتی روی کیک متفاوت است و رقیق تر است. گاناش شکلاتی روی کیک با خامه تهیه می شود که بافت نرم تری دارد.

طرز تهیه انواع سس شکلاتی بسیار ساده است و خیلی سریع آماده می شوند. فقط باید مراقب باشید که سس شکلاتی بعد از خنک شدن غلیظ شود و لطافت خود را از دست بدهد، پس باید قبل از سرد شدن کامل از سس استفاده کنید و روی کیک ساده را با شکلات بپوشانید.

مایع شکلاتی برای روی کیک

 کاربرد مایع شکلاتی در تهیه کیک و قنادی 

سس شکلاتی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین سس های بین المللی است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود.  شکلات سسی معمولا به تنهایی مصرف نمی شود و معمولا برای تزیین دسر و شیرینی استفاده می شود.

سس شکلات می تواند دسرها و شیرینی ها را خوشمزه تر کند، علاوه بر این از این سس برای تزیین شیرینی هم استفاده می شود.  به دلیل استفاده از کاکائو رنگ قهوه ای دارد اما برای تهیه این سس می توانیم از شکلات سفید استفاده کنیم.

طعم این سس در این دستور کمی شیرین است اما در صورت تمایل می توانید مقدار شکر را کم کنید تا طعم سس به دلخواه تغییر کند.

برای مشاهده این آموزش با وبسایت Chocolatiran همراه باشید.

مایع شکلاتی برای روی کیک

 

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]بیشتر بخوانید: قیمت شکلات چیپسی (سطلی ) عمده ای درب کارخانه[/hwgold-dash]

 

طرز تهیه شکلات مایع براق حرفه ای در منزل

مواد تشکیل دهنده سس شکلاتی:

  • ½ فنجان شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ½ فنجان شکر
  • ½ فنجان روغن مایع
  • ¼ قاشق چایخوری وانیل

 

مرحله اول
برای تهیه سس شکلاتی حرفه ای و خوشمزه ابتدا پودر کاکائو را در ظرف همزن بریزید و شکر و شیر و وانیل را به آن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم
در این مرحله همزن را خاموش کرده و کمی روغن مایع اضافه می کنیم و بعد از ۳۰ ثانیه استراحت دستگاه را روشن می کنیم و اجازه می دهیم به مرور زمان سس شکلاتی غلیظ شود.

سطح سوم
سپس دستگاه را خاموش می کنیم و مقدار کمی روغن مایع به سس شکلاتی در میکسر اضافه می کنیم و همزن را روشن می کنیم تا سس خوب سفت شود.

مرحله چهارم
در این مرحله سس شکلاتی خود را که به غلظت دلخواه رسیده است در ظرف مورد نظر می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم و برای انواع کیک های کاور و همچنین پیراشکی و دونات استفاده می کنیم.

 

مایع شکلاتی برای روی کیک

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی بدون شیر و خامه و کره

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی با پودر کاکائو بدون شیر:

  • شکر ۱ لیوان
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ۱/۲ فنجان آب
  • نوک چای وانیلی

 

اولین مرحله آماده سازی مواد است

ابتدا برای تهیه این سس شکلاتی آسان و خوشمزه باید شکر و پودر کاکائو الک شده را در تابه ای مخلوط کنید. الک کردن دانه های کاکائو را باز کرده و از گلوله شدن آن ها جلوگیری می کند. برای تهیه این سس بهتر است از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید تا سس تیره تری داشته باشید.

مرحله دوم: تهیه سس شکلات

بعد که مواد خوب مخلوط شدند باید آب بریزید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. حالا باید تابه یا قابلمه مورد نظر را روی حرارت قرار دهید تا دانه های شکر آب شود و سس به غلظت دلخواه برسد. وقتی شکر حل شد، مواد را هم نزنید. از این مرحله به بعد باید همزن دستی را کنار بگذارید و از یک برس تمیز آغشته به آب استفاده کنید.

 

مرحله سوم: تهیه سس شکلات با پودر کاکائو

دور تابه یا قابلمه را با برس مداوم تمیز کنید. به مدت ۲ دقیقه مواد را هم نزنید تا سس کاملا غلیظ شود. وقتی خیلی شروع به جوشیدن کرد و به مرحله سر رسید. از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه کنید و خیلی سریع مواد را در ظرف شیشه ای بریزید و بقیه مواد داخل تابه را داخل سس نریزید. حالا ظرف را چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و خنک شود. سپس از آن برای تزئین کیک یا شیرینی های خوشمزه خود استفاده کنید.

[highlight-dash bkcolor=”linear-gradient(90deg, #1CB5E0 0%, #000851 100%);” color=”white;” align=”right;” ]شکلات مایع که به آن سس شکلاتی نیز می گویند در شیرینی پزی بسیار استفاده می شود.[/highlight-dash]

مایع شکلاتی برای روی کیک

نکات کلیدی برای تهیه سس شکلاتی با پودر کاکائو و آب، ساده و سریع

  • تمام مواد را با دقت استفاده کنید و زیاده روی نکنید.
  • حتما روی حرارت ملایم نه زیاد و نه کم تهیه کنید.
  • هنگام اضافه کردن شکر به آب، به هیچ وجه هم نزنید تا سس شفاف شود.
  • بعد از آماده شدن سس شکلاتی می توانید به دلخواه آن را صاف کنید.
  • بعد از تهیه سس می توانید آن را به مدت ۲ هفته در یخچال یا به مدت ۱ ماه در فریزر نگهداری کنید.
  • از این سس برای تزئین بستنی یا دسر و روی کیک یا کیک خامه ای استفاده کنید.
  • اگر تمام مراحل را انجام دهید سس با کیفیت و ماندگاری خواهید داشت.

مایع شکلاتی برای روی کیک

 

فروش مایع شکلاتی برای روی کیک 

فروش شکلات مایع روی کیک  کارخانه ای توسط تولیدکنندگان فعال در زمینه شیرینی پزی خریداری می شود.

این افراد با کمک شکلات مایع، بافت جذابی بر روی سطح محصولات خود ایجاد می کنند که علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا در کیک، آن را خوش طعم نیز می کند; بنابراین استفاده از شکلات مایع مرغوب ۲ عامل زیبایی و طعم را برای کیک های شما به ارمغان می آورد.

کارخانه فروش شکلات مایع روی کیک مجهز به دستگاه های پیشرفته می باشد که با استفاده از ماشین آلات و مواد اولیه مرغوب موفق به تولید محصولات با کیفیت و استاندارد شده است. در واقع سطح کیفی محصولات آنقدر بالاست که می تواند با همتایان خارجی خود رقابت کند.

در مجموعه تولیدی سورن علاوه بر شکلات مایع ، شکلات تخته ای،کرم کاکائو،شکلات چیپسی،شکلات اشکی،شکلات سکه ای،ترافل رنگی، اسمارتیز و ده ها ماده اولیه دیگر تولید می شود که در قسمت های مختلف این سایت توضیح داده شده است و اگر شما تولید کننده شیرینی پزی هستید توصیه می کنیم این مطالب را نیز مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای