کاربرد امولسیفایرها در کیک و راز کیک های پف دار

Rate this post

قطعاً همه ما دوست داریم که هر کاری را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم. آشپزی هم از این قاعده مستثنا نیست. آشپزی یک پروسه خیلی گسترده و گاهی اوقات خیلی پیچیده است. مخصوصاً زمانی که صحبت از درست کردن کیک‌ ها می‌ رسد. کیک‌ ها انواع مختلفی دارند. شاید شما هم دلتان بخواهد یک کیک خوشمزه پف‌ دار درست کنید که هم ظاهر عالی داشته باشد و هم طعم آن خیلی خوشمزه باشد. خیلی از افراد در مورد امولسیفایرها در کیک سوال می‌ کنند و می‌ خواهند در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند. با ما همراه باشید تا در مورد این مواد اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

امولسیفایر چیست؟

امولسی فایر ماده‌ای است که باعث ایجاد یک کیک پف‌ دار، نرم و خوشمزه می‌ شود. در واقع این‌ها موادی هستند که باعث می‌ شوند آب و روغن داخل کیک به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و باعث ایجاد یک بافت خوب؛ ماندگاری پف و کیفیت خیلی بالا شوند. امولسی فایرها در کیک باعث کاهش کشش سطحی بین آب و روغن شده و موجب می‌ شوند که مواد به طور یکنواخت با هم مخلوط گردند.

در واقع باعث ایجاد یک پل بین آب و روغن می‌ شود و به جای اینکه این دو مورد را از یکدیگر جدا کنند، کاری می‌ کنند که به طور پایدار کنار هم قرار بگیرند. دقیقاً همان اطلاعاتی که در مورد لسیتین مایع دارید. در مورد این ماده هم صدق می‌ کند که یک بافت نرم جذاب و پف‌دار را داخل کیک ایجاد می‌ کند.

فواید استفاده از امولسیفایر

امولسیفایر در کیک فواید بسیار زیادی دارد و باعث می‌ شود که کیک شما از هر لحاظ کیفیت بالاتری داشته باشد که ما فواید آنها را برایتان توضیح می‌ دهیم.

  • افزایش پف کیک

این ماده باعث می‌‌شود که در خمیر کیک حباب‌ های هوایی ایجاد شود که باعث حجم کیک و پف در آن می‌ شود.

  • نرم شدن بافت کیک

از دیگر خواص و فوایدی که در مورد امولسیفایرها وجود دارد، به این صورت است که زمانی که آنها را داخل کیک می‌ ریزید، ترکیباتی را ایجاد می‌ کند که رطوبت داخل کیک حفظ می‌ شود. یعنی شما کیک خشک تحویل نمی‌ گیرید. همین باعث می‌ شود که بافت کیک نرم و لطیف شود.

فواید استفاده از امولسیفایر

  • بهبود طعم کیک

امولسیفایرها در کیک باعث ایجاد توزیع یکنواخت مواد طعم دهنده داخل کیک می‌ شوند. زمانی که مواد به طور صحیح پخش و ترکیب شده باشند، طعم و مزه کیک خیلی بهتر خواهد شد. پس حتما برای اینکه کیک با کیفیت داشته باشید، باید قیمت امولیسیفایرها مثل قیمت لستین مایع را بدانید تا بتوانید یک کیک جذاب و خوشمزه درست کنید.

  • افزایش ماندگاری

چه چیز بهتر از اینکه شما یک بار کیک درست کنید اما ماندگاری آن افزایش پیدا کند و راحت خراب نشود. زمانی که این ماده را داخل کیک استفاده می‌ کنید، به خاطر اینکه رطوبت را داخل آن حفظ می‌ کند و مواد را به طور متعادل توزیع می‌ کند، از بیات شدن آن جلوگیری می‌ شود و طول عمر کیک افزایش پیدا می‌ کند.

  • ظاهر و رنگ جذاب‌ تر

اگر بخواهید در زمینه درست کردن کیک و فروش آنها فعالیت کنید و این کار را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، قطعاً ظاهر اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه بتوانید یک فعالیت تجاری خوب در کیک پزی داشته باشید، به این موضوع حتماً اهمیت دهید. این ماده در کیک باعث می‌ شود که رگ و ظاهر بسیار عالی و جذابی داشته باشید که قطعاً مشتری پسند خواهد بود.

  • کاهش میزان چسبندگی

امولسیفایر خاصیتی دارد که باعث می‌ شود مواد کیک به یکدیگر چسبندگی پیدا نکنند. در نتیجه یک بافت عالی را داخل کیک به وجود می‌ آورد که بسیار خوشمزه است.

انواع امولسیفایرها

امولسیفایرها در کیک انواع مختلفی دارد که بالاتر به یک مورد آن اشاره کردیم. اگر می‌‌ خواهید با هر کدام از آنها آشنایی بیشتری داشته باشید، این قسمت را از دست ندهید.

  • مونوگلیسیریدها

اولین نوع امولسیفایرها مونوگلیسیریدها هستند. به عنوان رایج‌ ترین امولسیفایر آن را می‌ شناسند. خاصیت آنها این است که باعث افزایش ماندگاری نرم شدن و پف کردن کیک می‌ شود.

  • استرهای اسید چرب

این ماده هم یک نوع امولسیفایر است که باعث افزایش حجم کیک و پف کردن آن می‌ شود و یک بافت خامه‌ ای و لطیف را داخل کیک ایجاد می‌ کند که چشیدن آن لذت بخش است.

  • لسیتین

لسیتین هم که بالا به آن اشاره کردیم، یک نوع امولسیفایر است که آن را به صورت طبیعی از سویا استخراج می‌ کنند. وجود آن داخل کیک باعث بهبود تب نرم شدن و پف کردن کیک می‌ شود.

بهترین امولسیفایرها برای کیک

بهترین امولسیفایرها برای کیک

اگر می‌ خواهید بهترین امولسی فایرها در کیک را استفاده کنید، باید به نوع کیک دقت کنید. اگر کیک معمولی درست کنید، استرهای اسید چرب و مونوگلیسیریدها گزینه عالی هستند. اگر می‌ خواهید کیک وگان درست کنید، حتماً لیستین استفاده کنید. اگر می‌ خواهید کیک‌ های بدون گلوتن استفاده کنید، امولسی فایرهای مخصوص کیک‌ های بدون گلوتن را انتخاب کنید که بافت و طعم عالی به کیکتان می‌ دهد.
برای خرید بهترین و با کیفیت‌ ترین امولسیفایرها کافی است که به مجموعه ما یعنی کام کایا مراجعه کنید. شما می‌ توانید از مجموعه ما انواع شکلات مثلاً خرید شکلات تخته‌ ای ارزان را هم تجربه کنید یا اینکه مواد اصلی کیک مانند لستین‌ ها را خریداری کنید و یک کیک عالی بپزید.

جمع‌ بندی

برای پختن یک کیک عالی هم به مواد با کیفیتی نیاز دارید و هم اینکه باید یک سری نکات اصولی را رعایت کنید. ما در این مبحث به طور کامل راجع به ماده‌ ای صحبت کردیم که باعث پفدار شدن کیک و طعم خوشمزه آن هم می‌ شود و آن هم چیزی نیست جز امولسیفایر. امولسیفایرها در کیک می‌ توانند باعث ایجاد طعم اعجاب انگیز شوند و یک کیک پفدار را به شما تحویل دهند که ما در مورد انواع آنها و فوایدشان اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دادیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید