Rate this post

کرم فیلینگ وانیلی (کرمفیل) کیک با خامه قنادی خصوصا زمانی که شما به صورت مداوم آن را در منزل درست می کنید میتواند هزینه زیادی داشته باشد.در این مقاله قصد داریم شما طرفداران پخت و پز کیک و دسر را با کرمی آشنا کنیم که بسیار کم هزینه تر از فیلینگ کرم در میان کیک و انواع پیراشکی و شیرینی مانند گل محمدی می باشد. این ماده کرم فیلینگ وانیلی (کرمفیل) است که در ادامه به معرفی کامل آن می پردازیم.

کرم فیلینگ (کرمفیل) چیست؟

کرم فیلینگ (کرمفیل) برای پر کردن لایه های انواع مختف کیک مانند کیک وانیلی، کیک شکلاتی،دونات و دسر ها استفاده می شود. این کرم از تخم مرغ، شیر و شکر درست می شود. از این ماده به عنوان هم تزئین رویه کیک و هم به عنوان فیلینگ کیک و انواع تارت و….  استفاده می شود. استفاده از این کرم می تواند بسیار کم هزینه تر و به صرفه تر از انواع فیلینگ های کیک دیگر باشد.

اساس تهیه این کرم با وانیل است، اما می توان آن را با مواد دیگر مانند پودر کاکائو، عصاره های دیگر و تکه های میوه و آجیل نیز ترکیب کرد.

حالا که با این ماده آشنا شدیم به معرفی ترکیبات و مواد تشکیل دهنده آن می پردازیم.

کرم فیلینگ وانیلی (کرمفیل)

انواع کرمفیل

کرم فیل در طعم های مختلفی تولید و در بازار وجود دارد که از محبوب ترین آنها می توان به کرمفیل کاکائویی، کرمفیل شیری، کرمفیل کاراملی و کرمفیل وانیلی اشاره کرد. شما می توانید با افزودن رنگ های مجاز غذایی و انواع اسانس ها آن را تغییر دهید.

عسل، کارامل، کاپوچینو، کاکائو، لیمو، موز، نارگیل، زعفران و طعم های دیگر درخواست های خاص خود را دارند و برای جلب رضایت مشتریان تولید می شوند.

کرم فیلینگ وانیلی (کرمفیل)

کاربرد کرمفیل چیست؟

کرمفیل یک نوع کرم بسیار مفید است که به صورت صنعتی و به مقدار زیاد تولید می شود. سال ها پیش این کرم فقط در شیرینی پزی ها استفاده می شده است و مصرف خرده فروشی نداشت، اما امروزه شرکت ها با تولید و بسته بندی این کرم در مقادیر کم، آن را برای مصرف خانگی در اختیار مشتریان و علاقمندان به این کرم قرار می دهند.

از این خامه برای انواع فیلینگ در نانوایی و شیرینی پزی استفاده می شود.در صنعت شیرینی پزی از آن در انواع پای، تارت، پای، کیک های جالب، کاپ کیک و انواع کیک های شیرینی پزی استفاده می شود. و در نانوایی در تهیه کیک های خمیری و نان های عظیم کاربرد فراوانی دارد.

مزایای استفاده از کرم فیلینگ وانیلی 

  1. یکی از دلایل استفاده زیاد از این کرم در صنایع بزرگ و داخلی، ماندگاری طولانی و تاریخ انقضا آن است.
  2. کرمفیل در دماهای بالا و دمای پخت و پز، در دمای انجماد بالا یا در دمای اتاق دست نخورده و پایدار می ماند. بنابراین برای انواع مافین و کلوچه در هنگام پخت می توانیم به خمیرمان مغز اضافه کنیم. چون سرعت تبخیر آب  از سطح آن بسیار کم است، بنابراین زمان پخت سالم می ماند و می توانیم آن را در فریزر و یخچال نگهداری کنیم. و ماندگاری بالایی دارد. به طور کلی، ماندگاری آن بین 1 تا 2 سال است.
  3. کرمفیل در طعم های مختلف در بازار موجود است. مانند شیر خامه ای، وانیل خامه ای، کارامل کارامل، کرمفل عسل، کرمفل کاپوچینو، کرمفل شکلاتی و…
  4. این کرم برای مواقعی است که می خواهیم آجیل های خوشمزه با طعم های مختلف داشته باشیم. به دلیل قیمت نسبتا پایین، کیفیت بالا و طعم های متنوع و همچنین ماندگاری طولانی گزینه بسیار مناسب و اقتصادی است.

طرز تهیه کرمفیل وانیلی

مواد لازم جهت تهیه کرم فیلینگ وانیلی:

  • 3 عدد زرده تخم مرغ
  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  • 1 و 2/3 فنجان شیر
  • شکر 1/2 پیمانه
  • 1/4 فنجان نشاسته ذرت
  • کره سرد 30 گرم
  • 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل یا 1/4 قاشق چایخوری پودر وانیل برای اضافه کردن در انتها

طرز تهیه کرم فیلینگ وانیلی در منزل

کرمفیل را می توان تنها در 4 مرحله خیلی سریع و آسان تهیه کرد که ما آن را در سایت شکلاتیران به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول:
این مرحله با جدا سازی تخم مرغ آغار می شود در واقع ابتدا زرده ها را از سفیده آن جدا کرده و زرده ها را با 1/4 قاشق چایخوری وانیل و 1/4 پیمانه شکر با همزن برقی بزنید تا غلیظ و کرم رنگ شود سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. می توانید این عمل هم زدن را با هم زن دستی یا برقی انجام دهید.

مرحله دوم:
شیر را با مابقی شکر گرم کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. وقتی مواد ظرف شروع به جوشیدن کرد آن را از روی حرارت بردارید و نیمی از مواد را به زرده اضافه کنید و مدام هم بزنید مراقب باشید تا زرده خودش را نبندد.

مرحله سوم:
سپس زرده ترکیب شده با شیر را به بقیه شیر در حال جوش برگردانید و مدام با حرارت ملایم هم بزنید تا غلیظ شود. زمانی که مواد شروع به حباب زدن کرد، میتوانید آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم:
در مرحله بعد کره سرد خرد شده را به همراه وانیل به تدریج با مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید تا کره جذب کرم وانیلی شود. در انتها باید کاملا براق و صاف باشد سپس روی فیلینگ کرم را بپوشانید تا رویه تشکیل ندهد و وقتی خنک شد قابل استفاده باشد. یا می توانید آن را در ظرفی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 کرم فیلینگ وانیلی (کرمفیل)

نکات مهم در تهیه کرمفیل

  1. این کرمفیل را می توانید تا 3 هفته در یخچال نگهداری کنید.
  2. می توانید اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید.
  3.  کرمفیل شما بعد از سرد شدن قابل فرم دادن است.
  4. برای تهیه این کرمفیل حتما از نشاسته ذرت استفاده کنید زیرا یکی از اجزای اصلی کرمفیل است و جایگزینی ندارد.
  5. حرارت باید در تمام مراحل پخت کم باشد تا بوی خامی نشاسته از بین برود.
  6. اگر نشاسته شما گلوله شد، آن را از صافی رد کنید تا یکنواخت شود.
  7. مقدار شکر را به هیچ عنوان کم نکنید زیرا این کرم باید شیرین باشد.
  8. نحوه نگهداری کرمفیل بسیار آسان و زمان نگهداری آن طولانی است.
  9. میزان سرعت بخار شدن آب از روی کرمفیل بسیار کم است، در نتیجه کرمفیل علاوه بر دمای محیط سالم می ماند.

 

قیمت و خرید کرمفیل وانیلی 

کرمفیل بهترین انتخاب برای زمانی است که به یک میان وعده خوشمزه نیاز دارید. اگر به دنبال کرم خوشمزه و کم هزینه هستید، کرمفیل به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالا، طعم های متفاوت و متنوع و ماندگاری طولانی بهترین کرم برای کیک و شیرینی های شماست. ما این محصول را در کارخانه خود تولید و به صورت انبوه به کشور های همسایه نظیر عراق و روسیه صادر می کنیم.

برای خرید اینترنتی محصول صادراتی کرمفیل وانیلی می توانید به فروشگاه سورن مراجعه کنید. خرید اینترنتی کرمفیل از مجموعه تولیدی کام کایا را برای متقاضیان این محصول آسان کرده است و می توانند آن را درب منزل دریافت کنند. در این مجموعه انواع کرم شکلاتی با کیفیت و قیمت مناسب نیز تهیه و توزیع و در مقادیر بالا به کشورهای دیگر صادر می شود.

قیمت و خرید کرمفیل وانیلی 

سخن آخر

کرم فیلینگ وانیلی علاوه بر مصرف کنندگان، مورد علاقه قنادی ها نیز است . زیرا هم به صرفه تر و کم هزینه تر است و همچنین شکل خود را از دست نمی دهد و در حین کار آسیبی نمی بیند. همچنین در عرض سه تا چهار روز خشک و نرم نمی شود. در خاتمه باید گفت که این کرم با تاثیر بالا بسیار خوش طعم است. همچنین یکی از بهترین گزینه ها برای فیلینگ کیک و دسر محسوب می شود. استفاده از کرم فیلینگ وانیلی ( کرمفیل) لذت خوردن دسر را دوچندان می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید