Rate this post

دانه خام کاکائو برای تولید محصولات مختلفی مانند پودر کاکائو و کره کاکائو مورداستفاده قرار می‌گیرد. پودر کاکائو نچرال مستقیماً از دانه‌های خام کاکائو به دست می‌آیند. دانه‌های کاکائو در کشورهای متعددی کشت می‌شوند. شرایط آب و هوایی ایران با کشت این محصول سازگار نمی‌باشد. ازاین‌رو بیشتر محصولات به دست آمد از این ماده و خود دانه خام کاکائو از طریق واردات در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌گیرند. مراکز بازرگانی دانه کاکائو و مشتقات به‌دست‌آمده از آن را با تناژ بالا وارد کرده و در اختیار مراکز تولیدی، قنادی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سایر مشتریان قرار می‌دهند.

 دانه خام کاکائو

درخت تئوبروما یا درخت کاکائو یکی از درختان بومی نواحی آمریکایی جنوبی و مرکزی است. این درخت بیشتر در نواحی گرمسیری و استوایی رشد می‌کند. درخت کاکائو دارای میوه‌های زردرنگ کوچکی است. در هر میوه مقداری دانه کاکائو وجود دارد که از آن محصولاتی مانند کره کاکائو و پودر کاکائو تولید می‌شود. پودر کاکائو دارای دو نوع طبیعی و آلکالایز است که روش‌های تولید این دو باهم متفاوت است. منظور از دانه خام کاکائو، پودر کاکائویی است که در طی مراحل تولید بوداده نشده است و کاملاً خام می‌باشد؛ بنابراین پودرهای کاکائو طبیعی همان دانه‌های خام محسوب می‌شوند.

خواص دانه خام کاکائو original

خواص دانه خام کاکائو

کاکائو شامل مواد مغذی زیادی همچون پروتئین، فیبر، منیزیم، آهن، منگنز، مس، کربوهیدرات و چربی است. همین مواد باعث حفظ سلامتی و بهبود برخی از بیماری‌ها می‌شود. دانه خام کاکائو  آنتی‌اکسیدان قوی است. به همین دلیل از رشد بی‌رویه سلول‌ها و ایجاد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. کاکائو باعث کاهش فشارخون می‌شود و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص دانه خام کاکائو original تأثیر مثبت بر عملکرد مغز است. کاکائو از ایجاد برخی بیماری‌های روحی روانی جلوگیری می‌کند و باعث ترشح هورمون شادی می‌شود.

شرکت فروش انواع پودر کاکائو original

فروش انواع پودر کاکائو

همان‌طور که گفته شد پودر کاکائو دارای انواع مختلفی مانند پودر کاکائو نچرال original یا طبیعی و پودر کاکائو آلکالایز می‌باشد. پودر کاکائو طبیعی پودری است که کاملاً خام می‌باشد. به آن ماده افزودنی اضافه نمی‌شود و دارای رنگی روشن و طعم و مزه‌ای تند است. پودر کاکائو آلکالایز یا فرآوری شده در طی مراحل تولید حرارت داده می‌شود. برای کاهش میزان اسیدیته و از بین رفتن طعم ترش به آن مواد افزودنی همچون پتاسیم کربنات اضافه می‌شود. این پودر کاکائو دارای رنگی تیره‌تر و طعم و عطری ملایم‌تر می‌باشد. پودر کاکائو طبیعی همان پودرهای خام هستند. در بیشتر تولیدی‌های شیرینی و شکلات بیشتر از پودر کاکائو فرآوری شده استفاده می‌شود. البته از پودرهای خام نیز در مراکزی استفاده می‌شود. از پودر کاکائو نچرال در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی نیز استفاده می‌گردد.

خرید بهترین انواع پودر کاکائو مرغوب

پودر کاکائو مرغوب

امروزه تعداد شرکت‌هایی که درزمینهٔ واردات پودر کاکائو فعالیت می‌کنند؛ افزایش‌یافته است. در این میان برخی از افراد سودجو نشاسته و اسانس کاکائو را به‌جای پودر کاکائو اصل به فروش می‌رسانند. به همین دلیل بهتر است برای خرید این محصول بازرگانی معتبر را انتخاب کنید تا پودر کاکائو اصل و باکیفیت را خریداری نمایید.

برای خرید پودر کاکائو مرغوب می‌توانید به بازرگانی سورن مراجعه نمایید. سورن انواع دانه خام کاکائو و پودر کاکائو آلکالایز را به‌صورت عمده به فروش می‌رساند. سورن در راستای حمایت از حقوق مشتریان باکیفیت‌ترین پودرهای کاکائو را با کمترین قیمت عرضه می‌کند.

پودر کاکائو ترک تشکیل‌شده از دانه خام کاکائو غنا

یکی از محصولات مشتق شده از دانه خام کاکائو که دارای کاربرد گسترده‌ای نیز می‌باشد؛ پودر کاکائو است. پودر کاکائو توسط کشورهای اروپایی و آسیایی مختلفی به ایران صادر می‌شوند. کشور ترکیه به علت فاصله مکانی نزدیکی که با ایران دارد با تناژهای بالا پودر کاکائو را به ایران صادر می‌کند. خرید پودر کاکائو ترک برای تولیدی‌ها مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. چراکه این کشور به ایران نزدیک بوده و هزینه‌های وارداتی محصولات ترک کمتر خواهد بود.

پودر کاکائو ترک تشکیل‌شده از دانه خام کاکائو غنا می‌باشد. کشور غنا یکی از تولیدکنندگان اصلی کاکائو در جهان شناخته می‌شود. این کشور سالیانه چندین تن دانه خام کاکائو را به کشورهای مختلف صادر می‌کند. تعداد درختان کاکائو غنا بسیار زیاد می‌باشد. محصول به‌دست‌آمده از این درختان جزء مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین کاکائوهای جهان است. همچنین میزان قیمت این محصول مناسب می‌باشد. پودر کاکائو نچرال و آلکالایز ترک در رنگ‌ها و بسته‌بندی‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند.

پودر کاکائو نچرال | پودر کاکائو ترک

روغن کاکائو مصارف تولیدی

روغن کاکائو یکی دیگر از محصولات مشتق شده از دانه خام کاکائو می‌باشد. روغن کاکائو دارای خواص زیادی بوده و از کاربردهای ویژه‌ای برخوردار است. این ماده جهت تولید انواع محصولات غذایی مانند شیرینی، شکلات و کیک استفاده می‌شود. روغن کاکائو ماده‌ای گران‌قیمت محسوب می‌شود. میزان چربی دانه‌های کاکائو کم بوده و ازاین‌رو تولید روغن کاکائو و خرید آن هزینه زیادی را در بر خواهد داشت.

روغن کاکائو طعمی خوب به محصولات غذایی می‌دهد. این محصول سطح شکلات و شیرینی را براق می‌کند. میزان قالب‌گیری و شکنندگی محصولات غذایی را افزایش می‌دهد. همچنین باعث ماندگاری بالاتر محصولات غذایی شده و از ذوب شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن کاکائو مصارف تولیدی و پودر کاکائو نچرال و آلکالایز را می‌توان به‌صورت مستقیم از بازرگانی‌ها خریداری کرد.

پودر کاکائو نچرال | روغن کاکائو

پودر کاکائو نچرال و تفاوت آن با آلکالایز

سؤالی که بیشتر مشتریان دارند این است که پودر کاکائو نچرال و تفاوت آن با آلکالایز چیست؟ پودر کاکائو نچرال تقریباً همان آسیاب شده دانه خام کاکائو بوده و فاقد هرگونه مواد افزودنی است. این پودر کاکائو دارای رنگی روشن و طعم و عطر تندی می‌باشد. پودر کاکائو آلکالایز دارای ماده افزودنی بوده مقدار اسیدیته آن کمتر است. از رنگی تیره و طعم و عطری ملایم برخوردار است.

پودر کاکائو نچرال | کاکائو نچرال

واردات پودر کاکائو مرغوب

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””][/box] سورن دانه خام کاکائو، پودر کاکائو نچرال و آلکالایز، روغن کاکائو و روغن جایگزین کره کاکائو را در اختیار تولیدی‌ها قرار می‌دهد. این محصولات وارداتی از کیفیت بالا برخوردار بوده و استانداردهای لازم را دارا می‌باشند.

پودر کاکائو نچرال | واردات پودر کاکائو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای