فروش عمده دانه کاکائو خام در ایران | بازرگانی SOREN

کاکائو یکی از محصولات پرکاربرد و پرفروش در بازارهای ایران می‌باشد. از این محصول در صنایع غذایی مختلف و برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. پودر کاکائو دارای خواص و مزایای زیادی است و طعم دهی فوق‌العاده‌ای به کیک‌ها و شیرینی‌ها می‌دهد. به همین دلیل بیشتر از این محصول در تولیدی‌های شکلات و شیرینی استفاده می‌شود. کاکائو دارای انواع مختلفی است. این محصول با برندهای مختلف ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد که میزان کیفیت و قیمت آن‌ها باهم متفاوت است. دانه کاکائو از میوه درخت کاکائو به دست می‌آید. این درخت در مناطق خاصی کشت می‌شود. در ادامه بیشتر با تولید دانه کاکائو در ایران آشنا خواهید شد.

درخت کاکائو در کجا است؟

دانه کاکائو خام

درخت کاکائو یکی از درختانی است که در تمام فصول سبز می‌باشد. این درخت دارای ارتفاعی مابین 4 تا 8 متر می‌باشد. میوه درخت کاکائو به شکل و اندازه خیار و زردرنگ است. در داخل هر یک از این میوه‌ها 25 تا 45 عدد دانه کاکائو وجود دارد که مورد مصارف مختلف قرار می‌گیرد. ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که درخت کاکائو در کجا است و این محصول بیشتر در چه کشورهایی کشت می‌شود.

دانه کاکائو بیشتر در نواحی گرمسیری رشد می‌کند. برخی از تولیدکنندگان کاکائو کشورهای برزیل، اندونزی، نیجریه، ساحل‌عاج، کامرون، روسیه، مالزی، مکزیک و… هستند. دانه کاکائو در ایران نیز کشت می‌شود. البته ایران بیشتر کاکائو موردنیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کند اما این محصول در مقیاس‌های کوچک نیز در ایران کشت و تولید می‌شود. به‌طورکلی در مناطق گرمسیری ایران و شهرهایی مانند آبادان و چابهار نیز درخت کاکائو وجود دارد. دانه کاکائو در ایران بااینکه در مناطق گرمسیری کشت می‌شود اما این محصول نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد؛ ازاین‌رو تولیدکنندگان کاکائو بذر این محصول را در زیر سایه درختان دیگر قرار می‌دهند تا شرایط رشد آن مهیا شود.

خرید بذر کاکائو

کاکائو را می‌توان به دو روش تولید کرد. در یک روش دانه‌های کاکائو در ظرفی به مدت 9 تا 10 روز خیسانده می‌شود تا ریشه‌های آن‌ها رشد کند سپس دانه‌های ریش زده‌شده را در خاک مناسب و سبک قرار داده تا به نهال تبدیل شود در مرحله بعد نهال را به مناطق گرمسیری و محل اصلی کشت درخت انتقال می‌دهند. درروش ساده‌تر و سریع‌تر نهال درخت کاکائو را به‌صورت آماده خریداری می‌کنند و در خاک کشت می‌شود پس از گذشت 4 تا 5 سال درخت کاکائو ثمر می‌دهد و می‌توان میوه‌های آن را تبدیل به پودر کاکائو کرد. برای خرید بذر کاکائو می‌توان به مراکز مختلفی مراجعه کرد. این بذر را می‌توان به‌طور مستقیم از تولیدکنندگان دانه کاکائو در ایران خریداری کرد. چراکه باید برای کاشت بذر از دانه‌های کاکائویی که در وسط میوه درخت کاکائو قرار دارد استفاده کرد.

تفاوت قهوه و کاکائو

دانه کاکائو خام

بسیاری از افراد این تصور را دارند که قهوه و کاکائو از درخت و گیاه مشترکی به دست می‌آید و این دو محصول تفاوت چندانی باهم ندارند؛ اما درواقع تفاوت قهوه و کاکائو در نوع گیاه کشت‌شده، روش تولید و خواص آن‌ها است. کاکائو از میوه درخت کاکائو تولید می‌شود و خواص پودر کاکائو درمانی بی‌نظیر آن است. قهوه از نوعی گیاه که بیشتر در مناطق استوایی و آفریقایی رشد می‌کند، به دست می‌آید. این گیاه دارای چند نوع مختلف است که مقدار کافئین‌های آن باهم متفاوت است. البته کاکائو نیز دارای انواع مختلفی می‌باشد. قهوه نیز مانند دانه کاکائو در ایران کشت می‌شود. این دو محصول کاربردهای متفاوتی دارند از کاکائو بیشتر در تولید شکلات و شیرینی و از قهوه برای تولید نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

تولید دانه کاکائو در ایران

در سال‌های اخیر برای تأمین نیازهای مصرفی کاکائو کشور در شهرهای مختلفی از ایران بذر کاکائو کشت می‌شود. رباط‌کریم یکی از شهرهایی است که به‌تازگی در تولید دانه کاکائو در ایران فعالیت می‌کند. بذر کاکائو در این شهر کشت می‌شود و نهال‌های تولیدی در اختیار کشاورزان و باغداران مناطق گرمسیری مانند چابهار قرار می‌گیرد تا در آن مناطق تبدیل به درخت شود. در کاشت نهال کاکائو باید توجه داشت که آن را در خاک سبک که رطوبت کمی دارد قرار داد و از تابش مستقیم نور آفتاب به آن جلوگیری شود تا نهال به‌خوبی رشد کند.

کشت هیدروپونیک کاکائو

دانه کاکائو خام

ازآنجایی‌که کاکائو یکی از گیاهان حساس است و نوع خاک و آب‌وهوا در رشد آن تأثیر مستقیم دارد، برخی از تولیدکنندگان این محصول را به‌صورت هیدروپونیک کشت می‌کنند. منظور از کشت هیدروپونیک کاشت بدون خاک است. در این روش از آب به‌جای خاک استفاده می‌شود. کشت هیدروپونیک کاکائو برای مراحل رشد بذر مناسب است و نیاز به تخصص بالایی دارد و هر فردی نمی‌تواند آن را انجام دهد. افرادی که درزمینهٔ تولید دانه کاکائو در ایران فعالیت می‌کنند پس از کشت هیدروپونیک کاکائو نهال آن را به مناطق گرمسیری انتقال می‌دهند تا در خاک مناسب رشد کند؛ بنابراین از این روش تنها برای تولید نهال استفاده می‌شود.

فروش دانه کاکائو

دانه کاکائو خام

اگر قصد خرید دانه کاکائو و تبدیل آن به بذر و نهال را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم خریدهای خود را از بازرگانی سورن انجام دهید. سورن درزمینهٔ عرضه و فروش دانه کاکائو فعالیت می‌کند و محصولات خود را با کمترین قیمت و به‌صورت عمده به فروش می‌رساند. برای ثبت سفارش‌های خود با واحد فروش سورن در تماس باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
فهرست